0

MOBILITAT SOSTENIBLE

Publicat a les 0:02. Etiqueta


Ara que ve la calor i l’últim any de legislatura, des de la regidoria de Mobilitat han fet un pensament i s’ha donat un nou impuls als desplaçaments en bicicleta. La pròxima posada en funcionament del Bicing, el sistema de lloguer que ja funciona en moltes ciutats europees, és l’aposta més cridanera. Però no ho és menys que, per fi, els usuaris d’este mitjà de transport puguen utilitzar els pàrquings per estacionar en condicions els seus vehicles, tal com venien reivindicant des de fa anys.

Amb tot, estem encara lluny de països com Holanda o Dinamarca on la bicicleta esdevé alternativa de gran part de la població per a trajectes urbans. Per arribar-hi, caldrà canviar, entre altres aspectes, la mentalitat de gran part de la nostra societat que associa el cotxe (i la moto entre els més jóvens) amb l’estatus social, i que necessita (de)mostrar-ho amb automòbils més cars, ràpids i potents. Això a Gandia ve unit amb un deficient transport públic comarcal i una connexió amb el Grau i la Platja molt millorables, a més de la dispersió creixent de residències i centres comercials, que dificulta el canvi ràpid en  les tendències dominants dels desplaçaments. La proposta del tramvia a la Mar, proposada per pal·liar alguna d’eixes carències, compta amb un massiu i sorpresiu rebuig de l’opinió pública de la ciutat, com demostra la darrera enquesta que n’ha fet Ràdio Gandia en què un 65% dels enquestats el consideren innecessari. El portantveu del PSOE ha declarat que caldrà explicar-se millor encara que l’excessiva propaganda malgastada durant mesos ha enfitat part del veïnat sense arribar a convéncer-los gens ni miqueta. La falta de consens polític sobre el sistema de transport més convenient, la polèmica sobre el traçat i els dubtes per l’excessiu cost del manteniment, serien algunes de les raons principals de la desafecció cap al projecte del tramvia, acollit al Pla Confiança. La millora del comerç urbà, argument principal adduït pel govern, ha resultat poc convincent, sabedors tots que eixa millora només pot arribar si hi ha igualtat en les facilitats d’accés i el potencial client de les comarques centrals (amb evidents dificultats per desplaçar-se per ara en transport públic) interioritza que l’aparcament és igual de gratuït al comerç de la ciutat que a les grans superfícies comercials.Concebut en temps en què ens créiem rics, ara que ja (quasi) tots sabem que no ho som, fem un pensament i replantegem-nos el projecte del tramvia, sense pressa, comptant el que ens costarà cada any, i mirant si és el sistema de transport públic més adequat per als temps d’escassedat a què ens hem d’acostumar després d’anys de despeses excessives. Mentrestant, anem a peu, en bici, millorem el transport públic existent i, mentres no esdevinga comarcal,  integrem l’Urbà amb la Marina, ampliant-ne la freqüència i millorant-ne la comoditat dels usuaris.  No hem d’oblidar que ser eficient, aprofitant els recursos existents de la millor manera possible, és cada volta més necessari i indefugible per a tots. 

(LEVANTE-EMV, 6 de juny del 2010)

Comparteix l'article

Missatges relacionats

Detalls del missatge

Cap resposta a "MOBILITAT SOSTENIBLE"

Publica un comentari