0

DALT DEL TREN

Publicat a les 20:08. Etiqueta


Els països avançats europeus es caracteritzen per disposar d’una xarxa ferroviària densa, capaç de garantir unes comunicacions sostenibles, ràpides i eficaces. I més que caldria  si volem salvar el nostre futur mediambiental. A Espanya, en canvi, els governs centrals no han tingut mai la promoció del tren com una de les prioritats bàsiques de la seua agenda política i la nul·la inversió en el corredor mediterrani en seria la prova més evident.
No és d’estranyar, per tant, que la reivindicació del tren Gandia-Dénia s’haja vist, a l’hora de la veritat, abocada a un carreró sense eixida tant si manaven els uns (PSOE) com si manaven els altres (PP). Els nostres representants locals s’han convertit, massa vegades, en simples corretges de transmissió de les excuses que anaven  inventant-se els polítics i tecnòcrates des de Madrid estant. I roda i volta, se’n tornaven de les infructuoses negociacions amb el tema del tren arraconat a la coa de les prioritats polítiques immediates a pesar que els discursos oficials, aparentment, afavoriren el transport públic no contaminant. Però les prioritats són molt sofrides. Així, els darrers anys els saforencs hem pogut assistir bocabadats a la pròrroga de la concessió d’un tram d’autopista que responia clarament a estrictes interessos privats d’empreses que demostraven més capacitat d’influència que els mateixos Ajuntaments afectats. O també hem pogut observar com l’estat prioritzava la prescindible despesa de grans quantitats de diners en la construcció d’autovies gratuïtes per territoris desgraciadament despoblats i que, a la fi, només gasten quatre cotxes i dos camions. A fi de trencar eixa dinàmica i eixir d’este lamentable atzucac,  l’Ajuntament d’Oliva ha fet un pensament i ens convoca a tots a la concentració de hui dissabte 28 de novembre per exigir la construcció immediata del tren Gandia-Dénia. Al cap i a la fi,  només ens queda confiar en nosaltres mateixa, en la unió de totes les institucions locals de les comarques de la Safor i la Marina Alta i la participació activa dels seus ciutadans. I Oliva està en una situació privilegiada per a començar un moviment unitari de dignitat intercomarcal perquè gaudix d’una posició central, tant geogràfica com política. Dénia i Gandia, que en altre temps l’hagueren pogut encetar, estan a hores d’ara amb un clima d’excessiva rivalitat partidista que moltes vegades fa que s’utilitze el tren/tramvia com a trinxera política, seguint el joc dels que han decidit impedir-ne la construcció. Oliva ha d’aconseguir ser la locomotora del consens polític i veïnal necessari perquè el 2010 siga l’any del tren i capgirar així  les absurdes  i atàviques inèrcies que el condemnen a una utopia irrealitzable. Fem un pensament i pugem tots dalt del tren de la mobilització per aconseguir que les nostres comarques deixen de ser perifèria ferroviària i política. Depén del Govern Central, depén de la Generalitat però també depén de tots nosaltres. Demostrem-ho.

(publicat el 28 de novembre del 2009)

Comparteix l'article

Missatges relacionats

Detalls del missatge

Cap resposta a "DALT DEL TREN"

Publica un comentari